בחירת מרכזית טלפונים

מרכזיה מסורתית או מרכזיה IP
עולם המרכזיות השתנה מקצה לקצה בשנים אחרונות כאשר בעבר שלטו מרכזיות מסורתיות מסוג TDM היום יותר ויותר אנשים וחברות מבקשות להצטרף לטרנד החדש שנקרא "מרכזיות IP"

ישנם שני סוגים של מרכזיות IP :

מרכזיות שמבוססות על מעבדים עצמאיים ותוכנה עצמאית שנכתבה ע"י היצרן בלעדי למרכזיה בה היא מותקנת כגון פנסוניק , Avaya , Coral , Nortel  וכדומה.

וישנם מרכזיות מבוססות "Asterix"

אסטריסק היא מרכזיה. ככזו היא יודעת לנתב שיחות, לשמור ולנתב דואר קולי, ליצור שיחות ועידה, לנהל תורים ("אנא המתן ותענה בהקדם"), ועוד. ליתר דיוק: אסטריסק אינה מרכזיה אלא ערכה ליצירת מרכזיות: קל מאוד ליצור בעזרתה את המרכזיה הרצויה.
הדרך הפשוטה ביותר לתכנת את מרכזיה אסטריסק היא ע"י שינוי ה־dialplan (תוכנית חיוג?) שלה, כלומר – מה צריך לעשות עם כל שיחה בכל מצב נתון. יש לאסטריסק כמה דרכים לכתוב את התוכניות הזו: תוכניות פשוטות שמתארות אותה שורה אחרי שורה, תחביר דמוי C בשם AEL, וכן תוכניות קטנות בשפת [[LUA]]. לחילופין אפשר להשתמש בממשק AGI, שבו תוכנית חיצונית מדברת עם אסטריסק דרך הקלט הסטנדרטי והפלט הסטנדרטי (דומה ל־[[CGI]], אולם יותר אינטראקטיבי). אפשר לשלוט על אסטריסק גם דרך "'ממשק המנהל"' (Manager Interface) – תוכנית מתחברת ל[[פורט (תקשורת)|פורט]] 5038, יכולה לקבל הודעות על מה שקורה במרכזיה ויכולה לשלוח פקודות לביצוע.
היתרון הגדול של מרכזית אסטריקס הוא ביכולות שלה הבלתי מוגבלות שלה.בהתאמת הכרטיסים המתאימים מערכת מבוססת אסטריקס היא המרכזיה המתאימה ,

אולם מערכת אסטריקס חייבת להיות מותקנת על שרתים חזקים המסוגלים לטפל במספר רב של עיבודים .
במרכזיה מסורתית המעבדים והרכיבים משרתים ומתוכננים אך ורק לשרת את צורכי המרכזיה שבה הם מותקנים.

איזה סוג מרכזיה?
מרכזיה אנלוגית?
מרכזיה דיגיטאלית?
מרכזיית IP?
לשם כך אנו פה.

תזמינו איש מכירות היעוץ חינם !!!
תתארו לו את מבנה החברה עיסוק וכו' לגבי רכישת מרכזיה טלפונים, הוא ישאל אתכם מספר שאלות
לדוגמא:
כמה קווי חוץ יש לכם במרכזיה הקיימת ?
כמה תרצו במרכזיה החדשה?
עזרה:
קווי חוץ הינם הקווים החיצוניים איתם אתם יוצרים קשר מחוץ למשרד (בזק,הוט,סלקום,הוט,012 וכו`)
כמות הקוים נקבעת לפי הצרכים של המשרד ולפי סטטיסטיקה של שלושה משתמשים לקו אחד
כמות זו יכולה להשתנות לפי אופי המשרד: משרד עורכי דין היחס יורד לשני משתמשים לקו.
קווים אנלוגיים וקווים דיגיטליים? קווים אנלוגיים הינם הקווים הרגילים שיש במשרדים או בכל בית.
קווים דיגיטאליים BRI או PRI .
BRI (מולטי קו) מ 2-8 קווי ISDN 4-16 ערוצי דיבור (כמה בו זמנית אפשר לדבר)
30 חיפ"ים (חיוג ישיר פנימה,מספרים וירטואליים להגעה ישירה לשלוחה)
שיחה מזוהה בכל השלוחות החכמות
PRI עד 30 קווים , 30 -100 מספרים לחיוג ישיר פנימה לשלוחה.
שיחה מזוהה בכל השלוחות החכמות

כמה שלוחות יש לכם?
כמה תרצו במרכזיה החדשה?
עזרה:
שלוחות הינם הטלפונים אצל המשתמשים,בחדר ישיבות,אינטרקום לדלת,טלפון אלחוטי ועוד.
כמה טלפונים חכמים אתם צריכים במרכזיה החדשה ?
עזרה:
טלפון חכם הינו טלפון המקבל חיווי מהמרכזיה לגבי קווי החוץ אם הינם תפוסים או לא
שלוחות מסויימות אם הם תפוסות או לא, שיחות ועידה בלחיצת כפתור, העברת שיחות בלחיצת כפתור ועוד תכונות רבות.
מקובל לשים טלפוים חכמים בעמדות מזכירות,מנהלים ואנשים העובדים עם הרבה שיחות בו זמנית ומבצעים הרבה שיחות ועידה.

מרכזיה IP

לארגונים גדולים מוצע פתרון של מרכזיה בעלת יכולת קישור שלוחות על גבי אינטרנט עבור קישור סניפים מרוחקים בארץ או בחול למרכזיה המקומית
האם אתם רוצים ניתוב שיחות ותיבות קוליות ?
עזרה:
יש אפשרות להוסיף לכל מרכזיה מערכת דואר קולי למרכזיה המאפשרת ניתוב שיחות לשלוחות
לדוגמא: חברת צור יועצים שלום לרשותכם מערכת למניתוב שיחות, לאגף שרות לקוחות הקישו 2, למחלקת מכירות 3 וכ`
ניתן גם לאפשר תיבה קולית לכל שלוחה, במרכזיה וניתן לשמוע את ההודעה מכל טלפון פנימי או מחוץ לארגון ע"י סיסמא.
ישנם מערכות דואר קולי המאפשרות גם קבלת הודעות ל EMAIL מקור למרכזיה .

האם אתם צריכים אינטרקום לדלת ? עם מקודד או בלי?
עזרה:
ישנם משרדים המעוניינים באינטרקום לדלת המאפשר לדבר ולפתוח את הדלת מכל שלוחה בארגון, יש אפשרות לשלב גם מקודד לפתיחת הדלת ע"י קוד הניתן לשינוי.
מצריך מנעול חשמלי בדלת.

רגע לפני בחירת מרכזיה
רוצים לדעת יותר ?
אני זמין ליעוץ ,שאלה, הדרכה,
חינם ללא כל תשלום.
1-700-70-55-11
אפשר גם במייל :  tzur@tzur-com.co.il

tzur1נכתב ע"י צור לוזון
בעל נסיון בתחום
מרכזיות של מעל ל-32 שנים